میدانستید کارت به کارت هم مالیات دارد

 

مراقب باشید کارت به کارت هم مالیات دارد/ اطلاعیه مهم سازمان مالیاتی

با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت ، ساتنا، پایا و ... به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.
کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و ... به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان مالیاتی درباره واریزی کارت به کارت اعلام کرد: در حالی برخی فروشنده‌ها تصور می‌کنند، واریزی‌های کارت به کارت به حساب تجاری مبنای محاسبه مالیات نیست که سازمان امور مالیاتی تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را به عنوان فروش اعلام کرد.


با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و ... به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:بدیهی است حساب‌های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر پایش شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن واریز شود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.

دنیای اقتصاد : درحالی‌که طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اخذ مالیات از تراکنش‌های کارت به کارت دست به دست می‌شود، اما بررسی اطلاعیه سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد این موضوع حاصل یک سوءبرداشت بوده و منظور این است که سازمان امور مالیاتی همه تراکنش‌های واریزی به یک حساب از جمله کارت به کارت را برای محاسبه مالیات کل مبنا قرار می‌دهد. پس از برنامه سیاستگذار برای اخذ مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان‌ها و تفکیک حساب‌ها به تجاری و غیرتجاری برای اخذ مالیات، برای برخی این تصور پیش آمد که با کارت به کارت کردن وجوه و خودداری از استفاده دستگاه پوز می‌توانند سازمان امور مالیاتی را دور بزنند. در همین راستا طی روزهای اخیر سازمان امور مالیاتی اطلاعیه‌ای را درباره محاسبه مالیات حساب‌های تجاری منتشر کرد که به نظر می‌رسد برداشت برخی از رسانه‌ها از این اطلاعیه با آنچه مقصود سازمان امور مالیاتی بود تفاوت دارد.


برداشت اشتباه از مالیات کارت‌به کارت
پس از انتشار این اطلاعیه، اخباری با این عنوان که تراکنش‌های کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شوند، در فضای مجازی دست به دست شد. این در حالی است که همان‌طور که سازمان امور مالیاتی پیش از این نیز اعلام کرده بود، مبنای محاسبه مالیات بررسی تراکنش‌های حساب‌های تجاری است. به این معنی که زمانی که یک حساب از سوی سازمان امور مالیاتی تجاری تشخیص داده شود، تمامی تراکنش‌های آن از جمله وازیری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا کارت به کارت نیز‌ مبنای محاسبه مالیات خواهند بود. نکته مهم این است که این موضوع به هیچ عنوان به این معنی نیست که از هر تراکنش کارت به کارت مالیات اخذ می‌شود، بلکه در مجموع سازمان امور مالیاتی همه واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را محاسبه کرده و مالیات فروشنده را بر اساس آنها محاسبه خواهد کرد.

بالاخره کدام حسابها تجاری هستند؟

 

نرم افزار پایش دمای تحت وب

نرم افزار پایش دمای اتاق سرور تحت وب

 

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما