توان قابل دریافت از باطری یو پی اس

 

همانگونه که می‌دانیم، در تئوری ظرفیت یک باتری یو پی اس عبارتست از حاصل ضرب جریان کشیده شده از باتری در مدت زمانی که باتری قادر به تامین آن جریان است. در واقع ظرفیت باتری ups با توان نامی باتری یو پی اس و جریانی که در عمل از مدار یو پی اس کشیده می‌شود مرتبط است. قبل از آنکه ولتاژ آن از یک مقدار مشخص برای هر سلول کمتر شود که این معمولا حدود 20% توان نامی باتری ups است، به‌ویژه برای باتری‌های سرب-اسید این امر حیاتی است.

نحوه محاسبه ظرفیت باتری یو پی اس

ظرفیت یک باتری یو پی اس که بتواند برای مدت 20 ساعت جریانی معادل 5 آمپر را قبل از رسیدن ولتاژ به 2.4 ولت (برای هر سلول) تامین نماید، معادل 100 آمپر ساعت می‌نامند. در تئوری، این باتری باید جریان 1 آمپر را برای مدت 100 ساعت و جریان 100 آمپر را برای مدت 1 ساعت تامین نماید. اما در عمل زمان برق‌دهی، زمان خالی شدن باتری (زمان برق‌دهی یو پی اس) واقعی یک باتری تابعی از نسبت ظرفیت باتری به جریان خروجی از دستگاه یو پی اس است. به همین دلیل ظرفیت نامی بهمراه زمان قابل دسترسی به آن ظرفیت (عموماً 10 ساعت، 20 ساعت و در مواردی 5 ساعت) بر روی باتری حک می‌شود.

به عنوان مثال در این حالت در یک باتری 100 آمپر ساعت با زمان تخلیه 10 ساعت شما می‌توانید جریان 10 آمپر را برای مدت 10 ساعت و یا 5 آمپر را برای مدت 20 ساعت داشته باشید. یعنی حاصلضرب زمان برق‌دهی در آمپر دستگاه ثابت است و شما با انتخاب و تعیین حداکثر جریان برق خروجی از دستگاه که از مجموع جریان وسایل برقی حاصل می‌شود به زمان برق‌دهی واقعی دست پیدا می‌کنید.

البته اگر از روش تقسیم توان به مجموع توان استفاده کنید، باید 20% از زمان را برای آخر باتری از آن کم کنید. بطور میانگین باتری‌های با ضریب تخلیه 10 ساعت تحت تخلیه یک ساعت تنها می‌توانند 55 تا 62 درصد از ظرفیت نامی خود را ارائه نمایند. یعنی 55 آمپر تا 62 آمپر برای باتری 100 آمپر ساعت. این مقدار برای باتری‌های با ضریب 20 ساعت بین 50 تا 57 درصد متغیر است. در باتری یو پی اس High Rate با تخلیه باتری در زمان یک ساعت، 65 تا 70 درصد ظرفیت نامی باتری بدست خواهد آمد.

 

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما