چگونه یک پاور بانک انتخاب کنیم

این روزها که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها یار جدا نشدنی ما در زمان کار، تحصیل و حتی تفریح و ثبت لحظات خوب هستند، دغدغه تمام شدن شارژ و خاموشی آنها نیز یکی از نگرانی‌های ما محسوب می‌شود. از این‌رو برند‌های مختلفی برای رفع این دغدغه، دست به کار شده و پاوربانک‌هایی با ویژگی‌های سخت‌افزاری و ظاهری متنوعی تولید کرده‌اند که با قیمت‌های مختلفی نیز در بازار عرضه می‌شوند. متاسفانه تنوع پاوربانک‌ها و ویژگی‌های آنها انتخاب را برای ما سخت می‌کند و در صورتی که با فناوری‌های به کار رفته در پاوبانک‌ها آشنا نباشیم، این امکان وجود دارد که در زمان خرید سردرگم شده و به جای خرید یک پاوربانک کارآمد و مقرون به صرفه، هزینه‌ای مضاعف را صرف خرید پاوربانکی با قابلیت‌های بیشتر و یا کمتر از نیاز خود پرداخت نماییم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله، همراه ما باشید تا با هم نکاتی را که لازم است در زمان خرید پاوربانک به آنها توجه نماییم، مرور کنیم.

انتخاب یک پاوربانک با ظرفیت مناسب
نخستین و شاید اصلی‌ترین مساله‌ای که در زمان خرید پاوربانک‌ باید به آن توجه کرد، ظرفیت آن است و مقدار آن با میلی آمپر (mAh) نمایش داده می‌شود. پاوربانک‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی شامل 5، 10، 12، 15 و 20 هزار میلی‌آمپرهستند. اینکه کدام یک از این ظرفیت‌ها برای ما مناسب است بستگی به عوامل مختلفی دارد. ابتدا باید به میزان باطری دستگاهی که قرار است شارژ کنید، توجه نمایید و بعد از آن به این سوال پاسخ دهید که برای چند ساعت قرار است دستگاه شما را روشن نگه دارد. اگر اهل سفر هستید و زمان زیادی را در طبیعت و در محیطی دور از منزل می‌گذرانید، قطعا پاوربانکی با ظرفیت بیشتر برای شما مناسب‌تر است اما اگر فقط برای روشن نگه داشتن دستگاه در طول روز و یا در زمان سفرهای درون شهری به فکر خرید پاوربانک هستید، یک پاوربانک با ظرفیت کم که وزن کمتری هم دارد، برای شما مناسب‌تر است.


فناوری شارژ سریع؛ Quick Charge
دومین نکته‌ای که باید در زمان خرید پاوربانک به آن توجه کرد، سرعت شارژدهی آن‌ است. هرچه سرعت شارژدهی یا شدت جریان خروجی پاوربانک بیشتر باشد، تلفن هوشمند و یا تبلت شما سریع‌تر شارژ می‌شود. عامل دیگری که در سرعت شارژدهی پاوربانک، نقش بسزایی دارد، فناوری شارژ سریع است، که به اختصار (QC) گفته می‌شود. این فناوری دارای سه نسل است که به‌ترتیب Quick Charge 1.0، Quick Charge 2.0 و Quick Charge 3.0 نامیده می‌شود. نسل سوم آن علاوه بر سرعت شارژ بیشتر نسبت به نسل‌های قبل از خود، از مدیریت هوشمند و بهینه ولتاژ خروجی INOV)) نیز برخوردار است. به این ترتیب، با خرید یک پاوربانک دارای فناوری QC، زمان و انرژی کمتری اتلاف می‌شود.


پشتیبانی از فناوری پاور دلیوری  Power Delivery
فناوری پاوردلیوری که به اختصار PD گفته می‌شود،  قابلیت انتقال شارژ بالاتر از18 وات را دارد. پاوربانکی با این قدرت انتقال، امکان شارژ دستگاه‌های الکترونیکی بزرگتر مانند تبلت و لپ‌تاپ را دارد. اما قبل از خرید پاوربانکی با این فناوری مطمئن شوید که لپ‌تاپ‌ شما هم از این فناوری پشتیبانی می‌کند و دارایUSP-C PD  هست، زیرا در غیر این صورت مبلغی را بابت فناوری پرداخت کرده‌اید که امکان استفاده از آن برای شما وجود ندارد. در نظر داشته باشید اگر هدف شما از خرید پاوربانک شارژ لپ‌تاپ است، به پاوربانکی با ظرفیت 20000 هزار میلی آمپر و یا بیشتر نیاز دارید.


پورت‌های خروجی پاوربانک
در زمان خرید پاوربانک به تعداد پورت‌ها، کیفیت و تنوع آنها توجه نمایید. بهتر است پاوربانکی را خریداری نمایید که انواع پورت‌های USB-A و USB-QC را داشته باشد و به راحتی تلفن‌های هوشمند جدید، قدیمی، اندروید و آیفون را شارژ کند. یکی  دیگر از ویژگی‌هایی که یک پاوربانک خوب دارد، قابلیت شارژ همزمان چند دستگاه است و بدین ترتیب دستگاهی با تعداد پورت بیشتر در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.


ایمنی و طول عمر
در پاوربانک‌ها نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری وجود برخی از استانداردها الزامی است که برای ایمنی و جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری هستند. از جمله این استانداردها، می‌توان به  استاندارد ضد حریق، ایمنی در برابر شارژ بیش از حد دستگاه، محافظت در مقابل اتصال کوتاه، ایمنی در مقابل حرارت و نوسان برق اشاره کرد. کیفیت ساخت و طول عمر دستگاه نیز از نکات اصلی و با اهمیت است که دغدغه اصلی ما در زمان خرید محصولات الکترونیکی است. اطمینان از عملکرد مطلوب، با دوام بودن قطعات و طول عمر دستگاه از عواملی هستند که منجر به خرید می‌شوند.


ابعاد پاوربانک‌ها
از آنجایی که ماهیت اصلی پاوربانک‌ها همراه بودن است، ابعاد و وزن کوچک یک مزیت اصلی محسوب می‌شود و در زمان خرید برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند؛ البته باید در نظر داشت که ابعاد و وزن پاوربانک رابطه‌ی مستقیمی با میزان ظرفیت آنها دارد و اینکه ابعاد کوچک و سبک بودن برای شما اولویت دارد یا ظرفیت زیاد، به نیاز و کاربری شما بستگی دارد.


سایر امکانات پاوربانک‌ها
یکی دیگر از ویژگی‌های یک پاوربانک که می‌تواند در زمان استفاده و  شارژ دستگاه برای ما مفید باشد تا حس خوبی را در زمان استفاده از آنها تجربه کنیم، سرعت شارژ شدن سریع پاوربانک است. برای مثال، اگر چندین ساعت منتظر شارژ پاوربانک باشید، چه احساسی پیدا می‌کنید! همراه داشتن کابل شارژ مناسب نیز از دیگر عواملی است که در هنگام خرید یک پاوربانک باید در نظر بگیرید.

برخی دیگر از امکانات یک پاوربانک همه چیز تمام، وجود نمایشگری برای میزان شارژ است که در هر لحظه به شما مقدار شارژ دستگاه را نمایش می‌دهد تا از تمام شدن شارژ دستگاه، غافلگیر نشوید. امکانات دیگری نیز در پاوربانک‌ها از قبیل دکمه خاموش و روشن، چراغ قوه، آویز اتصال و جنس بدنه وجود دارند که وجود هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما