راه اندازی سرویس مجازی سازی کارتهای انویدیا

 

کاربران گیت هاب با تکنیکی خاص توانسته‌اند قابلیت مجازی‌سازی کارت گرافیک را روی کارت‌های گرافیک عادی انویدیا آنلاک کنند. این قابلیت معمولاً فقط روی کارت‌های گرافیک دیتاسنتر و حرفه‌ای ارائه می‌شود.


گروهی از کاربران به‌تازگی موفق شده‌اند قابلیت vGPU (مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی) روی پردازنده‌های گرافیکی استاندارد سری جی فورس انویدیا را آنلاک کنند که به مشتریان عادی ارائه می‌شود. در‌حال‌حاضر، قابلیت مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی صرفا روی تعدادی از پردازنده‌های دیتاسنتر و حرفه‌ای دردسترس قرار دارد.

ازآنجاکه تراشه از قابلیت vGPU پشتیبانی می‌کند و به روش نرم‌افزاری قفل شده است، طرفداران پس از صرف زمان و به‌کار‌بستن تلاش کافی موفق شدند آن را آنلاک کنند. به‌نوشته‌ی تامز هاردور، آنلاک‌کردن vGPU باعث می‌شود افرادی که به این قابلیت نیاز دارند، هزاران دلار صرفه‌جویی کند؛ زیرا این افراد مجبور نیستند حتما سراغ تهیه‌ی پردازنده‌های گرافیکی سری کوادرو یا تسلا بروند.

مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی که باعث می‌شود بیش از یک کاربر بتواند هم‌زمان از یک پردازنده‌ی گرافیکی استفاده کند، یکی از تفاوت‌های مهم بین پردازنده‌‌های گرافیکی دیتاسنتر و پردازنده‌های گرافیکی کلاس پی‌سی محسوب می‌شود. امروزه، اکثر ورکستیشن‌ها و حتی سیستم‌های حرفه‌ای دسکتاپ از راه دور کنترل می‌شوند تا کاربران بتوانند پردازنده‌ی گرافیکی را به‌اشتراک بگذارند.

سخت‌افزارهای مدرن به‌حدی قدرتمند هستند که گاهی اوقات قدرت پردازشی ارائه‌شده‌ی آن‌ها کار بیشتر از یک کاربر را راه می‌اندازد؛ به‌همین‌دلیل، به‌اشتراک‌گذاری یک کارت گرافیک در بین چند نفر اقدامی منطقی محسوب می‌شود.

بیشتر بدانیم

سیستم هوشمند اتاق سرور

دیتالاگر و مانیتورینگ دمای سردخانه و یخچال

سیستم شمارش تردد مشتریان فروشگاهی و نمایشگاهی 

وقتی از زاویه‌ی سخت‌افزار پردازنده‌ی گرافیکی به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم مجازی‌سازی GPU صرفا یکی از قابلیت‌های پشتیبانی‌شده‌ی سیلیکون محسوب می‌شود. بااین‌حال، قابلیت مذکور برای اینکه به‌درستی کار کند، به نرم‌افزار سازگار و البته تأیید اعتبار از‌طریق منتشرکننده‌های مستقل نرم‌افزار نیاز دارد؛ زیرا پردازنده‌های گرافیکی مجازی‌سازی‌شده در اکثر مواقع برای برخی وظایف حرفه‌ای به‌کار بسته می‌شوند.

تمامی آنچه گفتیم، هزینه‌بر هستند؛ به‌همین‌دلیل، بهره‌مندی از مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی هزینه روی دست کاربر می‌گذارد. انویدیا به افرادی که به مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی نیاز دارند، محصولات متنوعی در قالب خانواده‌ی کوادرو، تسلا و... پیشنهاد می‌‌کند.

نرم‌افزار vGPU انویدیا از اکثر پردازنده‌های گرافیکی عادی پشتیبانی نمی‌کند؛ البته تیم سبز مدتی پیش با انتشار درایوری جدید، گذرگاهی روی پردازنده‌های گرافیکی باز کرد؛ اما این درایور جدید فقط به یک ماشین مجازی امکان می‌دهد به پردازنده‌ی گرافیکی دسترسی پیدا کند. این در حالی است که پشتیبانی کامل vGPU امکان استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی را برای چند ماشین مجازی فراهم می‌کند. 

کد مربوط به آنلاکر vGPU در پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در گیت هاب به‌اشتراک گذاشته شده و نحوه‌ی کار آن بسیار ساده است. این کد Device ID کارت گرافیک شما را با Device ID کارت گرافیکی جایگزین می‌کند که رسما از vGPU پشتیبانی می‌کند. در‌حال‌حاضر، پردازنده‌های گرافیکی GP102 ،GP104 ،TU102 ،TU104 و GA102 پشتیبانی می‌شوند و این قابلیت روی لینوکس و نرم‌افزار ماشین مجازی KVM کار می‌کند. 

مقاله‌ی مرتبط:
انویدیا پشتیبانی از پردازنده گرافیکی مجازی را گسترش می‌دهد
تکنیک جدید برای آنلاک vGPU در پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بسیار جالب است؛ بااین‌حال، این سؤال مهم مطرح می‌شود: آیا کاربران عادی واقعا به مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی نیاز دارند؟ کاربران لینوکس می‌توانند کارت گرافیک قدرتمند سیستمشان را مجازی‌ و از آن برای انجام بازی و انکد‌کردن ویدئو و استخراج رمزارز هم‌زمان روی ماشین‌های مجازی مختلف استفاده کنند.

سازمان‌هایی که سرورهایی با صدها یا هزاران کارت گرافیک عادی انویدیا دارند، ممکن است سرویس دسکتاپ مجازی را در ازای دریافت پول ارائه دهند؛ اما کیفیت چنین سرویس‌هایی نگران‌کننده خواهد بود. ازآنجاکه تکنیک جدید روی ویندوز و VMware کار نمی‌کند، برای بسیاری از کاربران بی‌‌فایده است.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما