دمای نگهداری واکسن فایزر تا دمای یخچال قابل استفاده شد

یکی از بزرگترین محدودیت‌های واکسن کرونای فایزر برطرف شد

اگر به خاطر داشته باشید واکسن فایزر یکی از اولین واکسن‌های کرونا بود که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شد و یکی از بالاترین درصدهای اثردهی را در میان واکسن‌های ویروس COVID-19 داشت. بر اساس پژوهش جدید محققان، یکی از بزرگترین مشکل‌هایی که سر راه واکسیناسیون عمومی این واکسن بود کنار رفت و هم‌اکنون می‌توان این واکسن را در دمای یخچال تا 31 روز نگهداری کرد.

اخیراً رگولاتور داروی اروپا تایید کرد می‌توان زمان نگه‌داری واکسن کرونای فایزر-بیون‌تک در دمای معمولی یخچال را از 5 روز به 31 روز افزایش داد تا یکی از مهم‌ترین چالش‌های واکسیناسیون عمومی توسط این واکسن که تاریخ انقضای آن بود، برطرف شود.

البته به گفته‌ی آژانس دارویی اروپا (EMA)، این تغییر فقط برای محفظه‌های دربسته‌ی این واکسن مجاز است و فقط مخزن‌های دربسته‌ی واکسن فایزر زمان نگه‌داری 31 روزه دارند. شرکت‌های Pfizer و BioNTech (سازندگان این دارو) اخیراً پژوهشی روی شرایط پایداری واکسن فایزر انجام داده‌اند که این گزارش از نتایج آن حاصل شده و مورد تایید EMA قرار گرفته است.

به گفته‌ی منابع آگاه، آژانس دارویی اروپا در حال همکاری با رگولاتورها و سازندگان واکسن فایزر برای بهینه‌سازی توزیع آن بوده و همواره با اطلاعات جدید به بهبود تولید این واکسن کمک می‌کند. اخیراً اتحادیه اروپا به دلیل توقف موقت استفاده از واکسن‌های AstraZeneca، اجازه‌ی افزایش تولید واکسن Pfizer-BioNTech را صادر کرده و برای اطمینان از تولید مقدار واکسن مورد نیاز، قرارداد جدیدی را مد نظر دارد.

پیش از این نیز در ماه فوریه سازمان‌های آمریکایی نگه‌داری واکسن فایزر در دمای بین -15 تا -25 درجه سلسیوس (دمای معمولی فریزر) به مدت دو هفته را تایید کرده‌اند که این شرایط نگه‌داری از شرایط اولیه‌ای چون نگه‌داری در دمای فوق سرد حول منفی 70 بسیار بهتر است.

خبر افزایش تاریخ انقضای واکسن فایزر در دمای یخچال زمانی منتشر شده است که شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک هم‌اکنون در تلاش برای دریافت مجوز واکسیناسیون کرونا برای نوجوانان (12 تا 15 سال) هستند. البته در کشورهای آمریکا و کانادا واکسن فایزر با نام Comiranty برای محدوده‌ی سنی نوجوانان مجوز گرفته و در حال حاضر واکسیناسیون این بازه سنی آغاز شده است.

همانطور که می‌دانید این واکسن دو مرحله‌ای نیز مانند واکسن مدرنا از فناوری mRNA جدید برای مقابله با ویروس COVID-19 بهره می‌برد. در حال حاضر بیش از 200 میلیون دوز از این واکسن در اروپا تزریق شده و با ادامه‌ی این روند اتحادیه اروپا به هدف خود برای واکسیناسیون 70 درصد جمعیت پیش از تابستان خواهد رسید.

نظر شما در مورد افزایش تاریخ انقضای واکسن فایزر تا 31 روز چیست، شما پایان کرونا و این وضعیت نابه‌سامان را در چه زمانی می‌بینید

آیا همه واکسن های کرونا درد و عوارض موضعی دارند؟

جزوات مربوط به ایمنی و بهداشت فراورده های غذایی -دارویی -بهداشتی -واکسن

ثبت نام و نوبت دهی واکسن کرونا

همه اطلاعاتی که راجع به انواع واکسنها در ایران باید بدانیم

مراکز تست رایگان کرونا در تهران

دستاوردهای جدید در ترکیب تزریق واکسن کرونا

سن مجاز مصرف واکسن‌های کرونای سینوفارم و بهارات در ایران اعلام شد

دلیل لخته خون در تزریق واکسن آسترازنکا

تاثیر و عوارض مختلف انواع واکسن کرونا

دبتالاگر و کنترلر دمای سردخانه ای و فریزری

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما