استفاده از بهپاد در درختکاری


به گزارش تجارت‌نیوز، بخش محیط زیست سازمان ملل می‌گوید زمین هر ساله ۷۰ هزار کیلومتر مربع از جنگل را از دست می‌دهد. برنامه‌های گوناگون سازمان ملل خواستار کاهش این رقم تا سال ۲۰۲۵ و پایان دادن به جنگل زدایی در سطح جهان تا سال ۲۰۳۰ است. اما با توجه به نرخ کنونی جنگل زدایی، بعید به نظر می‌رسد این موضوع به این زودی‌ها برطرف شود و در این خصوص نیازمند اقدامات ابتکاری هستیم.

آن طور که یورونیوز گزارش داده، فناوری AirSeed با استفاده از ناوگانی از پهپادهای بسیار پیشرفته، با ترکیب هوش مصنوعی با غلاف‌های بذر طراحی شده ویژه که می‌توانند از ارتفاعات بالا به زمین پرتاب شوند، با جنگل‌زدایی مبارزه می‌کند.

اندرو واکر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران AirSeed می‌گوید: «هر یک از پهپادهای ما می‌توانند روزانه بیش از ۴۰ هزار غلاف بذر بکارند و به‌طور مستقل پرواز کنند. این روش در مقایسه با روش‌های سنتی، ۲۵ برابر سریع‌تر، اما ۸۰ درصد ارزان‌تر است.»

مخزن هر پهپاد با غلاف‌های بذر انتخاب شده ویژه سازگار با زیستگاه بارگیری می‌شود. این غلاف‌ها با استفاده از زیست توده زباله تولید می‌شوند و پوششی غنی از کربن ایجاد می‌کنند که از دانه‌ها در برابر پرندگان، حشرات و جوندگان محافظت می‌کند. واکر می‌گوید: «کاشت این غلاف‌ها کاملا وابسته به علم بیوتکنولوژی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد که این غلاف‌ها ابتدا به عنوان سیستم پشتیبانی از بذر پس از قرار گرفتن روی زمین عمل کنند و از دانه در برابر انواع مختلف حیات وحش محافظت کنند، و پس از جوانه زدن از رشد دانه حمایت کنند و به دانه مواد مغذی و منابع معدنی مورد نیاز، همراه با برخی پروبیوتیک‌ها برای تقویت رشد در مراحل اولیه را بدهند.


پهپادها پس از ورود به هوا، مسیرهای پرواز ثابت را طی می‌کنند، الگوهای از پیش تعریف شده برای کاشت و مختصات هر دانه را ثبت می‌کنند. این به AirSeed اجازه می‌دهد تا سلامت درختان خود را در حین رشد ارزیابی کند. واکر، که معتقد است آسمان محدودیت‌هایی است، ادامه می‌دهد: «ما بسیار حواس‌مان به این واقعیت است که باید سلامت خاک را بازیابی کنیم و باید جوامع میکروبی را در خاک بازیابی کنیم.»

فناوری مبتنی بر پهپاد این شرکت تاکنون بیش از ۵۰ هزار درخت کاشته است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ در مجموع ۱۰۰ میلیون درخت بکارد.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما