کد خطای کولر گازی گرین

کد خطای کولرگازی گرین

تولید لوازم خانگی همچون یخچال، کولر، اجاق گاز، تلویزیون و غیره، به صورت ترکیبی از الکترونیک و مکاترونیک در سال های قبل انجام می گرفت. که وظیفه تأمین انرژی دستگاه بر عهده بخش الکترونیک آن به عنوان منبع تغذیه بود. اما در حال حاضر، قسمت های مکانیکی محصولات با گسترش روزافزون فناوری حذف گردید و یا به شکل ترکیبی به کار گرفته شد. هدف ما از نگارش این مقاله، آشنایی شما با انواع کد ارور کولر گازی گرین می باشد.

استفاده از بردهای الکترونیکی سبب فرمان پذیر شدن خیلی از بخش ها گردید. به نحوی که امروزه با دستگاه های تمام الکترونیک و هوشمند مواجه هستیم. تشخیص خطای دستگاه ها با کمک ارورهای ظاهر شده بر روی صفحه نمایشگر آنها را می توان یکی از مزیت های این پیشرفت به شمار آورد.

آشنایی با مفهوم کد خطا یا ارور

در صورت داشتن احساس درد در قسمتی از بدنتان، چه کاری انجام می دهید؟ بی تردید دست خود را بلافاصله بر روی نقطه مورد نظر می گذارید. چرا که متوجه نقطه درد با سیگنال های عصبی آن قسمت از بدن شده اید و ناخودآگاه دستتان را به آن قسمت می برید.

برنامه نویسان اقدام به تعیین نقاط درد دستگاه در زمان نوشتن دستورات مربوط به آن با کدهای کوتاهی می کنند که اگر خرابی یا مشکلی در دستگاه ایجاد شود، بلافاصله نمایش خطای مورد نظر بر روی نمایشگر آن صورت گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت، این کدهای ارور در واقع زبان محاوره ای میان انسان و دستگاه محسوب می شوند. کد ارور کولرگازی گرین نیز زبان کولر شما می باشد.

کد خطای کولرگازی گرین به چه صورت نمایش داده می شود؟

در کولرهای فاقد صفحه متریکس یا دیجیتالی، به طور کلی از طریق چراغ های دستگاه، کدهای ارور ظاهر می شوند. این ارورها چیزی شبیه پیام های مورس بوده و به راحتی قادر به فهمیدن نوع خطا با مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه و اندکی دقت به خرج دادن خواهید بود. برای مثال، چراغ ارور شروع به چشمک زدن کرده که در صورت تبدیل آن به نقطه و خط، با شکلی شبیه نقطه خط مواجه خواهید شد که بر اساس آن، نقطه ها به مفهوم چشمک زدن سریع و خط ها به معنای طول روشن یا خاموش ماندن چراغ هستند. لازم به ذکر است که این چشمک ها دارای حالت های مختلفی بوده که امکان یافتن کد ارور اسپلیت گرین در دفترچه راهنمای آن وجود دارد.

کد خطای کولرگازی گرین

ولی در رابطه با کولرهایی  که از صفحه دیجیتالی برخوردارند، وضع کمی فرق می کند. کد خطای کولر گازی گرین به زبان واضح تری برای شما نمایش داده می شود که به طور کلی، به صورت ترکیبی از حرف لاتین و دو یا چند عدد خواهد بود. به عنوان مثال، در  ارور E02، عدد مقابل حرف E بخش مربوطه و نوع خطا را ذکر کرده و خود حرف E نیز به کلمه خطا یا ارور اشاره دارد.

چطور می توان به توضیحات مربوط به هر ارور کولر گرین دسترسی یافت؟

به طور کلی یک یا دو دفترچه، در کنار هر دستگاهی در اختیار مشتری قرار می گیرد که یکی از آنها به راهنمای سرویس و دیگری به راهنمای کاربر مربوط می شود. البته دفترچه مربوط به راهنمای سرویس در خیلی از کارخانه های سازنده یا نمایندگی ها به مشتری تحویل داده نمی شود. اگر دفترچه راهنما در اختیار شما است، باید در مواقعی که کد خطای اسپلیت گرین نمایش داده می شود، طبق دستورالعمل داخل دفترچه راهنما عمل کنید. ولی در صورتی که کد خطا را تشخیص ندادید و دفترچه راهنما هم در دسترس شما نبود، برای یافتن اطلاعات لازم در رابطه با کد خطای کولر گازی گرین، اینترنت بهترین گزینه می باشد. شما می توانید به راحتی با جستجوی مدل دستگاه و نوع خطای نشان داده شده، توضیحات مربوطه را به بهترین نحو دریافت نمایید.

در صورت مشاهده کد ارور کولر گازی گرین چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

به طور کلی در بسیاری از کولر ها داغ شدن برد دستگاه و کارکرد طولانی مدت آنها سبب بروز اختلالاتی می گردد که در نهایت کد ارور رخ می ‌دهد. بر این اساس، توصیه می ‌کنیم که در اولین اقدام کولر گازی خود را با استفاده از ریموت خاموش کنید و فیوز برق آن را قطع نمایید. جهت تخلیه برق داخل مدار نیز دکمه های روی کولر گازی را چندین بار بفشارید. دقت کنید که دستگاه تقریبا 30 دقیقه در همین حالت بماند تا حافظه و پردازنده به طور کامل تخلیه گردد و یا ریست شود. سپس می توانید کولر گازی را روشن کنید.

ولی اگر مجددا کد خطای اسپلیت گرین ظاهر گردید، نباید آن را دستکاری کنید. بهترین کار این است که با نمایندگی مجاز تعمیرات کولرگازی گرین تماس حاصل نمایید. یک مورد مهم در رابطه با تعمیر و ترمیم کولر گازی این است که حتی اگر کد ارور کولر گازی گرین تشخیص داده شود، ولی باز هم جهت برطرف کردن آن نیاز به بررسی یک متخصص حرفه ای می باشد تا دلیل اصلی ایراد دستگاه به خوبی مشخص گردد و به نحو مطلوبی آن مشکل رفع شود.

کنترل دما برای اتاق سرور



کد خطای کولرگازی گرین

معرفی کد خطا در انواع کولر گازی

در واقع انواع کولر گازی با برند های مختلف در بازار موجود است که نوع ارور هر مدل با بقیه متفاوت می باشد. از این رو نمی ‌توان لیست دقیقی از ارور های کولر گازی را ارائه نمود. ولی به طور کلی کد خطا در کولر گازی به دلایل زیر رخ می ‌دهد:

1- ایراد در سنسور ولتاژ

2- رفتار غیر معمول سیستم

3- عملکرد غیر صحیح اینورتر

4- کاهش ولتاژ مدار تغذیه

5- مشکل در حافظه EPROM

6- خرابی موتور و فن داخلی و خارجی دستگاه

7- سنسور های بخش خارجی و داخلی

8- ایجاد مشکل در سوئیچ کنترل دمای کمپرسور

9- اختلال در اتصال یونیت داخل و خارج کولر گازی

ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که رفع عیب ها و مشکلات کولر گازی گرین و تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. همچنین ابزار خاصی نیز لازم است. در برخی موارد کد ارور کولر گازی گرین یک مشکل ساده است که شما با تشخیص به موقع می توانید به رفع آن بپردازد. اما بسیاری از آنها نیز فقط توسط تکنسین آموزش دیده و کاربلد برطرف می گردد. لذا در صورتی که در زمینه سرویس دستگاه آگاهی کامل ندارید، هرگز اقدام به تعمیر نکنید. زیرا ممکن است صدمات زیادی را به کولر گازی خود وارد نمایید.

در آخر باید بگوییم که در صورت مشاهده کد خطای کولرگازی گرین بهتر است با نمایندگی تعمیرات کولر گازی گرین تماس بگیرید تا تعمیر کاران زبده در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل دستگاه را رفع نمایند و شما همچون گذشته بتوانید از کولر گازی خود بهترین استفاده را ببرید.

برگرفنه از سایت https://coolergazy.com

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما