نقص فنی که دنیا را به هم ریخت

 

اختلال گسترده سیستم‌های کامپیوتری در جهان؛ خطوط هوایی، قطار‌ها، بانک‌ها و شبکه‌های تلویزیونی با مشکل روبرو شدند
قطع گسترده فناوری اطلاعات، بانک‌های بزرگ، رسانه‌ها و خطوط هوایی و قطار‌ها در سراسر جهان از استرالیا تا آمریکا را دچار اختلال کرده است. پرواز‌ها در فرودگاه سیدنی متوقف شده‌اند، خطوط هوایی یونایتد در آمریکا پرواز خود را متوقف کرده و بورس لندن دچار قطعی شده است. گزارش‌ها همچنین حاکی است که کانال تلویزیونی «اسکای نیوز» صبح روز جمعه، ۲۹ تیرماه نتوانسته به طور زنده پخش شود.

سیستم هوشمند اتاق سرور را چگونه انتخاب کنیم

قطع گسترده فناوری اطلاعات، بانک‌های بزرگ، رسانه‌ها و خطوط هوایی و قطارها در سراسر جهان از استرالیا تا آمریکا را دچار اختلال کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ پروازها در فرودگاه سیدنی متوقف شده‌اند، خطوط هوایی یونایتد در آمریکا پرواز خود را متوقف کرده و بورس لندن دچار قطعی شده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که کانال تلویزیونی «اسکای نیوز» صبح روز جمعه، ۲۹ تیرماه نتوانسته به طور زنده پخش شود.

آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند شماری از پروازها در ایالات متحده، آلمان و اسپانیا، و نیز بیمارستان‌ها در اسرائیل و برخی بانک‌ها در استرالیا و نیوزیلند اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر این اختلال جهانی قرار گرفته‌اند.

برخی خطوط مسافربری راه‌آهن از جمله در بریتانیا به مسافران هشدار داده‌اند که باید در انتظار اختلال در حرکت قطارها باشند.

شرکت‌های مخابراتی در استرالیا نیز با تأیید بروز این اختلال، به مشتریان خود خبر داده‌اند که محدودیت‌هایی در دسترسی‌های آنها ایجاد خواهد شد.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده از جمله امریکن‌ایرلاینز و دلتا به‌دلیل مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را متوقف کرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شرکت مایکروسافت گزارش کرده که در حال بررسی مشکلات مربوط به سرویس‌های ابری در ایالات متحده است که بر چندین اپلیکیشن و سرویس‌های خدماتی آن تأثیر گذاشته است.

گزارش‌ها حاکی از اختلال در پروازها و صفحات نمایشی در فرودگاه ادینبورگ و از دست رفتن پرواز برخی مسافران به‌دلیل اشتباهات در صفحات نمایشی یا توقف فعالیت آنهاست.

اوایل صبح امروز زنگ خطر آتش سوزی در ساختمان ترمینال اصلی این فرودگاه به صدا درآمد که گمان می‌رود با همان اختلال رایانه‌ای مرتبط باشد.

علاوه بر شرکت هواپیمایی رایان‌ایر که اختلال در خطوط خود را تأیید کرده، خطوط هوایی دیگری در سراسر جهان از توقف یا تأخیر در پروازها خبر می‌دهند.

خطوط هوایی استرالیایی ویرجین و کانتاس ایرویز نیز در گفتگو با سی‌ان‌ان تأیید کرده‌اند که تحت تاثیر اختلالات فناوری گسترده سراسری روز جمعه قرار گرفته‌اند.

پروفسور جیل اسلی، رئیس دانشگاه استرالیایی «اسمارت‌سَت» در گفتگو با این شبکه گفته که «تاثیر جهانی» این قطعی بزرگ جهانی «بسیار زیاد» است، اما برای نتیجه‌گیری در مورد علت آن «خیلی زود است».

به گفته او برخی علت این اختلال و قطعی گسترده را به خدمات امنیتی ارائه شده توسط «کِراود‌ استرایک» یک شرکت فناوری امنیت سایبری آمریکایی مستقر در آستینِ تگزاس نسبت می‌دهند و برخی دیگر به شرکت‌هایی چون مایکروسافت یا آمازون.

ترکیش ایرلاینزنیز اعلام کرد که نقص فنی جهانی بر فعالیت های ما نیز اثر گذاشته و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام می دهیم.

فرودگاه هنگ کنگ نیز اعلام کرد که نقص فنی مایکروسافت بر فعالیت برخی از خطوط هوایی تاثیر گذاشته است.

رادیو برلین گفته که نقص فنی به سرورها و سیستم های اضطراری فرودگاه بین المللی برلین آسیب زده است.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما