کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد المپیک ورزش‌های الکترونیک سال 2025 در کشور عربستان سعودی برگزار می‌شود؛ این همکاری به‌عنوان بخشی از مشارکت 12 ساله با کمیته ملی المپیک عربستان انجام می‌شود. شهر میزبان و تاریخ دقیق این رویداد هنوز مشخص نشده است، همچنین هنوز معلوم نیست چه بازی‌هایی در این مسابقات حضور خواهند داشت.


کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید فدراسیون‌های بین‌المللی و کمیته‌های ملی المپیک که درحال‌حاضر در زمینه ورزش‌های الکترونیکی فعال هستند، اولین گزینه‌ها برای مشارکت در این رویداد در نظر گرفته می‌شوند. این سازمان رویکردی مشابه آنچه سال گذشته در رویدادی آزمایشی برگزار شد، اتخاذ کرده که در آن گیمرها در بازی‌هایی مانند Gran Turismo ،Fortnite ،Just Dance ،Zwift و حتی برخی بازی‌های موبایلی رقابت کردند؛ بازی‌هایی که کمتر کسی تابه‌حال نام آن‌ها را شنیده بود.

المپیک ورزش‌های الکترونیک
بازی‌هایی که ممکن است در المپیک ورزش‌های الکترونیک حضور داشته باشند
IOC به‌دنبال واردکردن ورزش‌های الکترونیکی محبوب و قانونی به این رقابت‌هاست. طبق گزارش «اکیپ»، این سازمان درحال مذاکره با ناشران Rocket League ،Street Fighter و League of Legends است تا این بازی‌ها را به المپیک ورزش‌های الکترونیک بیاورد. این رویداد ممکن است هر دو سال یک‌ بار برگزار شود و گفته می‌شود کره جنوبی و ایالات متحده نیز درحال مذاکره برای میزبانی رویداد سال‌های آینده هستند.

IOC سال‌ها درحال بررسی این بود که آیا رویداد رسمی ورزش‌های الکترونیک را برگزار کند یا خیر؛ بااین‌حال، انتخاب عربستان سعودی به‌عنوان میزبان افتتاحیه بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک باتوجه‌به چالش‌های حقوق بشری این کشور انتخاب بحث‌برانگیزی است.

ظاهراً این کشور آسیایی برای بهبود وجهه سیاسی و اجتماعی خود می‌کوشد از سرگرمی، ورزش و بازی‌های الکترونیکی استفاده کند. عربستان میلیاردها دلار برای مشارکت در بازی‌های الکترونیکی و رویدادهای مربوط به آن سرمایه‌گذاری کرده است. باید منتظر ماند و دید چنین رویدادی چقدر می‌تواند توجه گیمرها را به خود جلب کند و برای عربستان سوددهی داشته باشد.

المپیک عربستان برگرفته از دیجایتو  

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما