کنترل هوشمند اتاق سرور


این پست در مورد اهمیت استفاده از پردازنده های درجه صنعتی قابل اعتماد برای سیستم مدیریت ساختمان (BMS) در اتاق های سرور برای اطمینان از نظارت و کنترل مناسب عوامل محیطی بحث می کند. خطرات و چالش های مختلف مرتبط با اتاق سرور، مانند نقص فنی، قطع برق، نشت آب و حوادث آتش سوزی را برجسته می کند و بر نیاز به یک سیستم کنترل قوی و قابل اعتماد برای کاهش این خطرات تاکید می کند.

اهمیت پردازنده های قابل اعتماد برای BMS


پایداری و قابلیت اطمینان سیستم BMS به اجزای تشکیل دهنده سیستم بستگی دارد و پردازنده مهمترین عنصر است.


سیستم‌های مبتنی بر میکروکنترلر، مانند ARM، AVR، Raspberry Pi و Arduino ممکن است برای برنامه‌های کاربردی حیاتی در اتاق‌های سرور مناسب نباشند، زیرا در برابر عوامل محیطی مستعد هستند و می‌توانند خرابی یا خطاهای غیرمنتظره ای را تجربه کنند.


از سوی دیگر، پردازنده‌های درجه صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تنش‌های محیطی مقاومت کنند و سطح بالاتری از قابلیت اطمینان و تحمل خطا را ارائه دهند، که آن‌ها را به انتخاب ارجح برای سیستم‌های BMS اتاق سرور تبدیل می‌کند.


پردازنده های درجه صنعتی دارای ویژگی هایی مانند ورودی ها و خروجی های مجزا هستند که تأثیر عوامل محیطی را به حداقل می رساند و احتمال هشدارهای نادرست یا خطاها را کاهش می دهد.


استفاده از یک پردازنده صنعتی قابل اعتماد در سیستم BMS می تواند نظارت و کنترل مناسب اتاق سرور را تضمین کند و امکان مداخلات به موقع و جلوگیری از بلایای احتمالی را فراهم کند.


مقایسه BMS مبتنی بر میکروکنترلر و پردازنده مبتنی بر درجه صنعتی
سیستم‌های BMS مبتنی بر میکروکنترلر، مانند سیستم‌هایی که از ARM، AVR، Raspberry Pi یا Arduino استفاده می‌کنند، ممکن است برای برنامه‌هایی با ریسک پایین، مانند سیستم‌های خانه هوشمند یا برنامه‌های تجاری کوچک، که در آن عواقب خرابی سیستم حیاتی نیست، مناسب باشند.


در اتاق های سرور و مراکز داده که سیستم BMS وظیفه نظارت و کنترل عوامل محیطی حیاتی را بر عهده دارد، استفاده از مکانیزم  صنعتی قابل قبول و موجب اطمینان بیشتر و خطای کمتر در عملکرد سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور میگردد

 مطالب مرتبط

 نقص هایی که در استاندارد سازی اتاق سرور باید اصلاح گردد

طبقه بندی سیستم های هشدار و اعلان خطر اتاق سرور

خطاهای قابل شناسایی توسط اتاق سرورهوشمند

ویژگیهای سنسورهای دما بکار رفته برای اتاق سرور

انواع سنسورهای مانیتورینگ اتاق سرور و دیتا سنتر

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما