انواع کانکتور usb یا شارژر موبایل


با انواع کابل‌های کامپیوتر و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید
انواع و اقسام کابل‌ها، جهت استفاده در تجهیزات کامپیوتری وجود دارند که هرکدام ویژگی‌ها و کلمات اختصاری مختص به خود را دارند. آیا هارد درایو شما، کابل SATA نیاز دارد یا IDE؟ تفاوت بین USB Type A USB Type B و USB Type C در چیست؟ آیا DisplayPort و Thunderbolt هر دو به یک مفهوم اشاره می‌کنند؟ در ادامه قصد داریم که به‌صورت مفصل، انواع کابل های کامپیوتر را برای شما توضیح دهیم.

در نهایت کاربران باید بتوانند که کابل‌های کامپیوترها را شناخته و بدانند که کدام کابل مخصوص کدام سخت‌افزار است. در این رابطه اگر بتوانید به یک منبع کامل در رابطه با ویژگی‌های مهم انواع کابل‌ها دست پیدا کنید، آنگاه کارتان بسیار آسان خواهد شد. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مطلب نگاهی به انواع کابل های کامپیوتر انداخته و شما را با ویژگی‌های هرکدام، آشنا کنیم.

USB یا همان Universal Serial Bus
اتصال USB را می‌توان رایج‌ترین درگاه موجود در دنیای کامپیوترها دانست. تقریبا تمامی دستگاه‌های جانبی همانند صفحه‌کلیدها، ماوس، هدست‌، درایوهای فلش، آداپتورهای بی‌سیم و … را می‌توان از طریق درگاه و کابل USB، به کامپیوتر متصل کرد. طبیعتا این فناوری نیز پیشرفت‌هایی را حاصل کرده که همین موضوع منجر به به وجود آمدن نسخه‌های مختلفی از آن شده است:

USB 1.0: می‌تواند داده‌ها را با سرعت 1.5 مگابایت بر ثانیه، انتقال دهد.
USB 2.0: می‌تواند داده‌ها را با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه انتقال داده و همچنین با نسخه‌های قدیمی‌تر USB نیز سازگار است.
USB 3.0: می‌تواند داده‌ها را با سرعت 625 مگابایت بر ثانیه انتقال داده و همچنین با نسخه‌های قدیمی‌تر USB نیز سازگاری دارد.
USB 3.1: می‌تواند اطلاعات را با سرعت 1.25 گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد. همچنین با استانداردهای قدیمی‌تر USB نیز سازگار است.
USB 3.2: می‌تواند داده‌ها را با سرعت 2.5 گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد، البته فقط در صورتی که از یک اتصال USB-C استفاده شود. این استاندارد نیز با استانداردهای قدیمی‌تر USB، سازگار است.
USB 4: از استانداردهای جدید بوده که در صورت استفاده از USB-C، می‌تواند داده‌ها را با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه، منتقل کند. این نوع از USB نیز با USB 3.2 و USB 2.0 سازگاری دارد.انواع کابل های کامپیوتر
در زیر نیز به اشکال مختلف اتصال‌های USB می‌پردازیم:

Type A: از USB 1.0 ،USB 2.0 ،USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می‌کند.
Type B: از USB 1.0 ،USB 2.0 ،USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می‌کند.
Type C یا همان USB-C: از USB 3.1 ،USB 3.2 و USB 4 پشتیبانی می‌کند.
Mini: از USB 2.0 پشتیبانی می‌کند.
Micro: از USB 2.0 پشتیبانی می‌کند.
نکته: اگر یک کابل تهیه کرده که در دو سر آن، دو استاندارد USB متفاوت وجود داشته باشند، آنگاه سرعت انتقال اطلاعات به سرعت درگاه کندتر، محدود خواهد شد.

نکته: Mini-USB و Micro-USB معمولا در دستگاه‌های کوچک‌تر و قابل حمل همانند PDAها، گوشی‌ها و دوربین‌های دیجیتال به کار می‌روند. درگاه‌های استاندارد USB معمولا در دستگاه‌هایی به کار می‌روند که اکثر اوقات به برق متصل هستند، همانند هارد درایوهای اکسترنال، صفحه‌‌کلیدها و موس.

 

برگرفته از وبسایت آی تی رسان

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما