شغل رویایی یا شغل مناسب با کدام شروع میکنید

کدام را انتخاب می‌کنید: شغل رویایی یا شغل مناسب؟
بریتنی لارسن مدیر روابط عمومی از تجربیات و مسیر حرفه‌ای خود می‌گوید. از نظر او یافتن شغل رویایی و ایده‌آل به یکباره ممکن نیست و مستلزم گذشت زمان و پیمودن مسیر حرفه‌ای درست است.
کارینسو
برینتنی لارسن مدیر روابط عمومی می‌گوید، من خوش شانس بودم که توانستم بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه شغل مناسب خودم را پیدا کنم. من به عنوان دبیر مطبوعاتی یک عضو برجسته پارلمان آغاز به کار کردم و بسیار شوق و ذوق داشتم تا در محل کار جدیدیم حضور پیدا کنم. تصورم این بود که برای یک مدت کوتاه مشغول به کار شوم تا زمانی که شغل بهتری پیدا کنم.

چند ماهی پس از پایان دانشگاه، درسی یاد گرفتم که تا امروز آن را سرلوحه کارم قرار داده‌ام، فرصت‌ها معمولاً نتیجه نیازها هستند. بعد از آن که کار خود را آغاز کردم مدیر ارتباطات تصمیم گرفت شغل خود را ترک کند و من مجبور شدم کار او را هم انجام دهم. در حالی که به دنبال جایگزینی برای مدیر ارتباطات  بودیم، یک عضو پارلمان تصمیم گرفت به من ترفیع بدهد. شش ماه از پایان دانشگاهم نگذشته بود که من مدیر ارتباطات شده بودم و به دنبال جایگزینی برای پست خود می‌گشتم. پیدا کردن یک شغل عالی و ایده‌آل بعد از فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد. به تجربه من، این ترس حتی وقتی که در حرفه خود پیشرفت می‌کنید، از بین نمی‌رود. چون احساس می‌کنید که شغل شما باید در یک برنامه بلندمدت هم  قابل توجیه باشد، اما این درست نیست. در ادامه دلایلی را ذکر می‌کنم که چرا شغل‌های انتخابی شما در آینده نباید همان شغل رویایی‌تان باشد.

این که بدانید در چه کاری خوب هستید، نیاز به زمان دارد و ممکن است نظر شما تغییر کند
من در جایگاه فعلی خودم، اغلب با افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التخصیل شده‌اند، مصاحبه می‌کنم. دوست دارم از آنان بپرسم که فکر می‌کنند در چه کاری استعداد دارند چون از پاسخ‌هایی که می‌دهند می‌توانم تجربیات خوبی بدست بیاورم. صادقانه بگویم، هیچ کس نمی‌تواند قبل از وارد شدن به محیط کار بگویید که چه سودی و ارزشی برای سازمان خواهد داشت. من شیفته کسانی هستم که می‌فهمند باید کنجکاو باقی بمانند و هرگز دست از یاد گرفتن، نکشند. به عنوان یک مدیر، این موضوع برای من مهمتر از مهارت‌هایی است که در روزمه خود عنوان می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است بدانید در چه کاری استعداد دارید و از چه کاری لذت می‌برید.اگر نمی‌خواهید در مسیر حرفه‌ای خود ساکن بمانید، به این فکر نکنید که در چه کاری خوب هستید، بیشتر روی این موضوع متمرکز کنید که چقدر می‌توانید برای سازمانی که در آن کار می‌کنید ارزش آفرین باشید.اما اگر هر دوی این‌ها هماهنگ باشند، نشانه خوبی است که در مسیر درستی حرکت می‌کنید.

یافتن شغل مناسب بیشتر به فرصت مربوط می‌شود تا عنوان شغلی
من در سازمان‌های مختلف در جایگاه‌های شغلی کار کرده‌ام که رده پایین‌تری نسبت به قابلیت‌های من داشتند، اما در نهایت توانستم راه حرفه‌ای خود را از میان آن‌ها بیابم. به جای این که به دنبال آن باشید که بفهمید آیا عنوان شغلی پیشنهاد شده مناسب شما هست یا خیر، بهتر است تشخیص دهید که آیا فرصت‌هایی برای رشد و توسعه شما وجود دارد. شاید عنوان شغلی پیشنها شده خیلی دهان پرکن و چشمگیر نباشد ولی گزینه‌های بیشتر در اختیار شما قرار می‌گیرد. بارها و بارها این موضوع به من ثابت شده که تمرکز روی آنچه که می‌توانم در نقش‌های شغلی جدید یاد بگیرم بسیار مهمتر از عنوان و مقام است. خوشبختانه، سازمان‌های خوب کار سخت را تشخیص می‌دهند و عنوان جدید هم به دنبال این تشخیص می‌آید. اجازه ندهید عنوان یا مقام مانع کار کردن شما برای یک شرکت فوق‌العاده شود.

حرفه شما مربوط به خود شماست، نه آنچه افراد در مورد شما فکر می‌کنند
در نهایت این که حرفه شما مربوط به خود شماست. من دوست دارم شغل‌هایی را انتخاب کنم که برایم مبهم هستند، چون تجربه من را متنوع‌تر و بیشتر می‌کنند. وقتی می‌خواهید برای مسیر حرفه‌ای خود تصمیم‌گیری کنید، کمتر به دنبال موقعیت مناسب برای خودتان باشید و بیشتر سعی کنید تمرکزتان روی انتخاب مسیر درست باشد، حتی اگر کار شما از نظر دیگران درست نباشد. مسیرهای شغلی دیگر خطی و قابل پیش‌بینی نیستند. وقتی اولین کار خود را آغاز کردم هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کردم در چنین موقعیتی قرار بگیرم و خوشبختانه باید بگویم که رویاها  قابل تغییر هستند.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما