لباسی که شما را مخفی می کنذ

 

 با این تی‌شرت می‌توان از دید دوربین‌های نظارتی در امان ماند
آي‌تي‌ايران : در رمان «تاریخ صفر» ویلیام گیبسون، شخصیتی وجود دارد که زشت‌ترین و مضحک‌ترین تی‌شرت دنیا را به بر تن دارد و جالب آنکه این لباس می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی، فرد پوشنده را در برابر دوربین‌های مداربسته نامرئی کند. حال در دنیایی که در سراسر جهان از سیستم‌های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای ردیابی و تحت نظر گرفتن شهروندان استفاده می‌شود، گروهی از محققان موفق به تولید تی‌شرت مشابهی شده‌اند و ممکن است ما نیز روزی برای در امان ماندن از دید دوربین‌ها به پوشیدن این لباس‌های زشت متوسل شویم.
با این تی‌شرت می‌توان از دید دوربین‌های نظارتی در امان ماند

محققان دانشگاه نورث ایسترن، ام‌آی‌تی و آی‌بی‌ام موفق به طراحی لباسی شده‌اند که با رنگ کالیدوسکوپیک چاپ شده روی آن می‌تواند کاربر را در برابر هوش مصنوعی، غیرقابل شناسایی کند. این دستاورد نمونه‌ای از چند محصول تولیدی در زمینه مقابله با نظارت دیجیتال محسوب می‌شود. ژو لین، از اساتید دانشگاه نورث ایسترن و پژوهشگر این گروه تحقیقاتی توضیح می‌دهد: این تی‌شرت روی شبکه‌های عصبی که برای تشخیص اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اثر می‌گذارد. معمولا زمانی که یک شبکه عصبی، شخص یا جسمی ‌را در تصویر شناسایی می‌کند، یک باکس محدودکننده اطراف آن رسم می‌کند و یک برچسب به آن شیء اختصاص می‌دهد. لین و همکارانش با یافتن نقاط مرزی یک شبکه عصبی (آستانه‌هایی که در آن تصمیم می‌گیرد که آیا مورد مشاهده شده، یک شیء است یا خیر) توانسته‌اند طرحی را ایجاد کنند که می‌تواند سیستم طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری شبکه هوش مصنوعی را به اشتباه بیندازد.

با نگاهی دقیق و تخصصی به دو شبکه عصبی تشخیص اشیا به نام‌های Yolo۲ و Faster R-CNN، این گروه تحقیقاتی توانستند مناطقی از بدن را شناسایی کنند که با افزایش نویز پیکسل به آن می‌توانند هوش مصنوعی را گیج کند. این نخستین باری نیست که تلاش‌هایی برای دور زدن و گیج کردن فناوری هوش مصنوعی صورت گرفته است. در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه‌های Carnegie Mellon و North Carolina، عینک‌هایی را طراحی کردند که می‌توانست فناوری تشخیص چهره را فریب دهد تا کاربر را به اشتباه در پایگاه داده خود، طبقه‌بندی کند. در سال ۲۰۱۷ نیز محققان آمریکایی توانستند شبکه‌های عصبی عمیق را به نحوی فریب دهند که علامت توقف را به عنوان علامت محدوده سرعت ۴۵ مایل بر ساعت تشخیص دهند.

باتیستا بیگو، از اساتید دانشگاه و محققان این حوزه می‌گوید: برای چنین سیستم‌هایی، چالش واقعی این است که در طول مدت ویدئو، ناشناخته بمانید. هنگامی‌که فرآیند تشخیص در هر فریم اجرا می‌شود، ناشناخته ماندن به‌طور مداوم، بسیار سخت می‌شود.

برخلاف علائم توقف، تی‌شرت‌ها هنگام حرکت پوشنده، چین و چروک پیدا می‌کنند و بنابراین، این موضوع باید در نظر گرفته شود. دستاورد اخیر محققان در این زمینه، نخستین نمونه برای یک شیء متحرک محسوب می‌شود که توانست به‌طور دقیق، چین و چروک لباس‌های یک فرد حین راه رفتن را ردیابی و مانع از تشخیص آن توسط دوربین‌های هوش مصنوعی شود. با این حال، لین می‌گوید که بعید است این تی‌شرت‌ها به دنیای واقعی راه یابند. در واقع، هدف این گروه از محققان آن نیست تا مردم بتوانند خود را از فناوری‌های نظارتی پنهان کنند. بلکه هدف گروه، یافتن حفره‌هایی در شبکه‌های عصبی است تا شرکت‌های نظارتی بتوانند آنها را برطرف کنند.

هوشمند سازی اتاق سرور

 

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما