سامسونگ باخرید ماشین لیتوگرافی تراشه ساز جدید به جمع غول های تراشه سازی میپیوندد

 

سامسونگ باخرید ماشین لیتوگرافی تراشه ساز جدید به جمع غول های تراشه سازی میپیوندد

سامسونگ در راستای تقویت صنعت تراشه‌سازی خود قصد دارد در فصل آینده اولین دستگاه لیتوگرافی EUV را نصب کند. غول فناوری کره‌ای در این زمینه از اینتل و TSMC عقب‌تر است.

اینتل تاکنون موفق به خرید ۶ دستگاه EUV از شرکت هلندی ASML شده است و به‌نظر می‌رسد که از بین سه شرکت بزرگ نیمه‌هادی TSMC، اینتل و سامسونگ، غول کره‌ای آخرین شرکتی باشد که تجهیزات لیتوگرافی نسل بعدی EUV را خریداری می‌کند. براساس گزارشی از Sedaily، سامسونگ انتظار دارد این تجهیزات را تا ابتدای سال ۲۰۲۵ دریافت کند و در کنار رقبای خود قرار بگیرد.

گفته می‌شود سامسونگ اسکنر Twinscan EXE:5000 با NA (وضوح چاپ) بالا (۰٫۵۵) را به ASML سفارش داده است که دقت هشت نانومتر و طول موج فرابنفش ۱۳٫۵ نانومتر دارد. این دستگاه به تراشه‌ساز امکان می‌دهد که تراشه‌هایی با ابعاد ۱٫۷ بار کوچک‌تر با چگالی ترانزیستور تا ۲٫۹ بار بیشتری را از اسکنر EUV نسل فعلی تولید کنند. قیمت هر دستگاه EUV با NA بالا به ۵۰۰ میلیارد وون (حدود ۳۷۰ میلیون دلار) می‌رسد.

ASML اعلام کرده است که Twinscan EXE:5000 بیشترین بهره‌وری در صنعت را دارد. با مجهزشدن غول فناوری کره‌ای به این دستگاه جدید، می‌توان انتظار داشت که جهش قابل توجهی در تولیدات آینده‌ی شرکت مورد بحث رخ دهد.

سامسونگ احتمالاً اولین سری از تجهیزات High-NA را در مرکز تحقیق و توسعه‌ی Hwaseong Campus خود راه‌اندازی خواهد کرد. هنوز زمان رونمایی از قطعات تجاری تولیدشده با این ابزار لیتوگرافی پیشرفته مشخص نیست، زیرا راه‌اندازی چنین تجهیزاتی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. انتظار می‌رود که دستگاه جدید تا پایان سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد؛ به شرطی که سامسونگ با مانعی مواجه نشود.


با دسترسی اینتل، TSMC و سامسونگ به فناوری High-NA، کاملاً مشخص است که بازارهای نیمه‌هادی از این پس رشد مضاعفی خواهند کرد. تا جایی که اطلاع داریم، اینتل می‌خواهد از این دستگاه برای نود 14A (۱٫۴ نانومتر) خود استفاده کند، در حالی که TSMC ممکن است از آن در کلاس دو نانومتری بهره ببرد.

اینکه سامسونگ دستگاه EUV جدید را چگونه به‌کار می‌گیرد هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که غول کره‌ای با پیروی از استانداردهای صنعتی، از فرایند High-NA برای نود دو نانومتری نسل اول استفاده کند.

 

هوشمند سازی و کنترل اتاق سرور

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما