فرق استابلایزر و یوپی اس و کاربرد آنها

 

فرق استابلایزر و یوپی اس و کاربرد آنها 

در این مقاله به بررسی مزیت‌های استابلایزر (stabilizer) و یو پی اس (UPS) خواهیم پرداخت. یکی از چالش‌هایی که اکثر مراکز صنعتی و ساختمان‌های مسکونی و اداری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، قطعی برق و ایجاد نوسان در ولتاژ آن است. به همین دلیل باید شرکت‌ها، کارگاه‌ها، واحدهای مسکونی و ادارات برای محافظت از دستگاه‌های خود از محصولات ذکر شده استفاده کنند. همراه ما باشید تا در ادامه مزیت‌های این دستگاه‌ها را به شما ارائه کنیم.


انواع استابلایزر
اولین چیزی که باید برای بررسی مزیت‌های stabilizer باهم مطالعه کنیم، مدل‌هایی هستند که برای این دستگاه وجود دارند. این ابزار منحصربه‌فرد و کاربردی دارای مدل‌های گوناگونی است که هرکدام قادر به ارائه قابلیت‌ها و مزیت‌های خاص خود هستند. این مدل‌ها را باید شامل این موارد بدانیم.

استابلایزر آنالوگ
اگر به‌دنبال خرید استابلایزر هستید، باید بدانید که مدل آنالوگ یکی از مدل‌های رایج آن است. باید گفت که این دستگاه از ساده‌ترین روش برای برطرف ‌کردن نوسانات استفاده می‌کند. البته تنظیمات آن قابل‌ تغییر نبوده و تعمیر و سفارشی‌سازی آن نیز هزینه‌بر خواهد بود.

استابلایزر دیجیتال
در مقابل مدل‌های آنالوگ، stabilizer دیجیتالی نیز وجود دارند. این مدل‌ها جدیدتر بوده و حساسیت قابل ‌تنظیم دارند. درصورتی‌که فاز ورودی 2 فاز شود این دستگاه آن را تشخیص داده و قادر هستید میزان ولتاژ خروجی را روی آن تنظیم کنید.

مزایا استابلایزر
شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از stabilizer برای وسایل الکترونیکی ضرورتی ندارد؛ اما این باور اشتباه است. استابلایزر می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی شما را در برابر نوسانات برق کمک کند اما علاوه بر این یک دستگاه استابلایزر مزایا و کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه مهم‌ترین آنها را بیان خواهیم کرد .

1- تثبیت ولتاژ برق شهری
یکی از مزایای فوق‌العاده مهمی که باید دررابطه‌با استابلایزرها بدانید، تثبیت ولتاژ برق شهری است. با به‌کارگیری این دستگاه، ولتاژهای شهری که نوسان بالایی دارند تثبیت شده و می‌توانید برای دستگاه‌های گوناگون از آن‌ها بهره ببرید.

2- حفاظت از تجهیزات الکتریکی
مورد دیگری که باعث شده افراد زیادی از stabilizer استفاده کنند، محافظت آن از تجهیزات الکتریکی است. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید ماینر شما در برابر نوسانات برق آسیب نبیند، نیازمند خرید یک مدل حرفه‌ای و پرتوان از این دستگاه هستید.

4- افزایش عمر مفید دستگاه
توجه داشته باشید که نوسانات برق شهری به دستگاه‌های شما آسیب رسانده و عمر مفید آن‌ها را کمتر می‌کنند. به همین دلیل باید از یک stabilizer استفاده کنید تا در مقابل نوسانات آن‌ها را محافظت کرده باشید.

5- بهبود عملکرد دستگاه
اما موضوع دیگری که باید آن را به‌عنوان مزایای استابلایزر شناسایی کرد، کمک به بهبود عملکرد دستگاه است. اگر یک دستگاه مانند ماینر به برق با ولتاژ مناسب دسترسی نداشته باشد، نمی‌تواند راندمان خوبی را ارائه کند. به همین دلیل باید از استابلایزر قبل‌از اتصال به برق کمک بگیرد.

6- کمک به کاهش هزینه مصرف برق
به‌عنوان آخرین مزیت خرید و بهره‌گیری از استابلایزرها باید بگوییم که این محصول مصرف برق را کاهش می‌دهد. با بهره‌گیری از آن، راندمان دستگاه‌های الکتریکی بیشتر شده و برق کمتری مصرف می‌کنند. همین موضوع در مجموع نیز هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

انواع یو پی اس


حال که انواع مدل‌های استابلایزر و مزیت‌هایی که برای آن وجود داشتند را مطالعه کردیم، بهتر است برویم سراغ انواع مدل‌های یو پی اس. UPS دستگاهی است که عملکرد مشابهی با Stablizer دارد. مدل‌های مختلفی که این دستگاه دارد را باید بدین صورت دانست.

یو پی اس آنلاین
یکی از انواع مدل‌هایی که برای UPS وجود دارد، مدل آنلاین آن است. با خرید این مدل از محصولات یو پی اس می‌توانید از بروزترین تکنولوژی بهره بگیرید. این دستگاه دارای یک سوئیچ بوده و وظیفه آن نیز تصحیح ولتاژ ورودی و انتقال خروجی صحیح به بار مصرفی است. در یو پی اس آنلاین هیچ وقفه ای بین سویچ کردن بین برق شهر و باطری یو پی اس رخ نمی دهد از این رو سرورها هیچ گاه قطع نمیشوند کاربرد یو پی اس آنلاین برای سرورها و کامپیوترهایی است که هیچ گاه نباید از دسترس خارج شوند حتی در حد ثانیه

یو پی اس صنعتی
مدل دیگری که از UPS وجود دارد، مدل صنعتی آن است. این مدل بدون وقفه برای تمام تجهیزات الکترونیکی کارکرده و باعث می‌شود تا چرخه عملکرد آن‌ها همیشه درحال کار باشد. قدرت این دستگاه برای ذخیره انرژی بالا بوده و ولتاژهای قوی را تصحیح می‌کند.

یو پی اس ماژولار
باید بدانید که مدل‌های ماژولار UPS نیز از نمونه های مهم به حساب می‌آیند. این مدل از رک استفاده کرده و چندین ماژول UPS درون آن قرار می‌گیرد. استفاده از تکنولوژی مدرن در این محصول باعث شده تا بتوانید از مدل‌های تک‌فاز و 3 فاز آن نیز بهره ببرید.

یو پی اس لاین اینتراکتیو
اما آخرین مدلی که می‌خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم، UPSهای تعاملی خطی یا همان لاین اینتراکتیو هستند. این نوع یو پی اس عملکردی شبیه به مدل‌های آفلاین داشته و در آن از ترانسفورماتور ولتاژ استفاده می‌شود.

مزایای یو پی اس


حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا شرکت‌ها و ادارات گوناگونی از UPSها استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع وجود مزایای مهمی است که این محصول به شما ارائه می‌کند. استفاده از UPS مزایای زیر را به‌همراه خواهد داشت.

1- حفاظت از دستگاه‌ها در برابر نوسانات برق
یکی از موارد بسیار مهمی که باید دررابطه‌با مزیت‌های یو پی اس بدانیم این است که این محصول از تجهیزات شما در برابر نوسانات برق جلوگیری می‌کند. به‌طور مثال، کیس‌های کامپیوتری و پرینترها به این دستگاه نیاز دارند.

2- تأمین برق در مواقع قطع برق
مزیت دیگری که یک دستگاه UPS دارد و استابلایزرها از آن بهره نمی‌برند، قابلیت تأمین برق در مواقع قطعی است. UPSها از باتری‌های بزرگی استفاده می‌کنند که انرژی تجهیزات الکتریکی را در مواقع قطعی برق تأمین خواهند کرد.

3- افزایش عمر تجهیزات الکترونیکی
با خرید دستگاه یو پی اس، می‌توانید عمر دستگاه‌های الکتریکی خود را بیشتر کنید. دلیل این موضوع مقاومتی است که UPSها در برابر نوسانات ولتاژ دارند. این مورد عمر دستگاه را بیشتر کرده و از هزینه تعمیر آن‌ها می‌کاهد.

4- محافظت در برابر صدمات داده
سرور روم ها و شرکت‌های هاستینگ به دلیل حساسیت در ذخیره‌سازی و آنلاین بودن دیتاها همیشه از یو پی اس در مراکز خود استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع این است که قطعی برق یا حتی نوسان آن امکان دارد به داده‌ها آسیب وارد کرده و حتی آن‌ها را ازبین ببرد.

جمع‌بندی

به‌دنبال این هستید که از دستگاه‌های الکترونیکی خود محافظت کنید؟ خرید استابلایزر و یو پی اس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این دستگاه‌ها علاوه‌بر تثبیت ولتاژ، زمان قطعی برق آسیب به سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های حساس را ممکن می‌کنند.

شروع با پیشران

شرکت پیشران صنعت ویرا با اساس نامه اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزار دقیق و ساخت تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف  از سال 92 تاسیس گشت و ازهمان ابتدا در حوزه کاربرد ابزار دقیق در bms و سپس تولید و ساخت آنها قدم نهاد و در ادامه  مسیر توانست با اتکا به تجربیات چندین ساله و استخدام نیروهای متخصص  برق عملا جزو شرکتهایی باشد که محصولات قابل اتکایی با عناوین  مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور -کنترلرهای دمای دیتا سنتر -دیتالاگرهای سردخانه و انبار -هشدار دهنده های دمای یخچال و فریزر و شمارشگرهای نمایشگاهی و فروشگاهی و تابلوهای برق متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار نماید در حال حاضر سیستمهای کنترل دما و رطوبت اتاق سرور این شرکت تنها سیستم مبتنی بر سخت افزار صنعتی plc-hmi  در ایران است.

 تماس با پیشران    رزومه وپروژها

مشتریان پیشران

شرکتها - موسسات - ادارات دولتی و مشتریان خصوصی پیشران صنعت ویرا موسسات مشتریان پیشران صنعت شرکت های مشتری پیشران صنعت ویرا ادارات مشتری پیشران صنعت ویرا مشتریان ما